Sidor

söndag, oktober 07, 2012

Biel-Benken

Vid hästtävlingar är man uppe och igång innan solen hunnit upp.
Nu är jag hemkommen från helgens tävlingar i Biel-Benken. Själv har jag inte tävlat men vi hade fyra ekipage från vårt stall. Irene, som sagt att hon minsann aldrig skulle tävla, imponerade stort genom att ta sig till b-final i T7 med båda sina hästar och sedan rida upp sig och starta a-final med Seifur. Hon slutade på en femte plats och vi är alla oerhört stolta över henne.
Irene och Seifur
Barla dömde flera av grenarna och Lia var speaker. Jag, Mengja och Jasmin roade oss med att vara läktar-domare, det är svårare än man tror men riktigt roligt. Vi diskuterade takt, hållning och ridstilar samt delade ut poäng och diskade några stucken. Det var väldigt givande och jag tror man lär sig mycket på att analysera hur hästarna rör sig på det viset. Vi funderade även på vilka hästar vi skulle vilja ha med oss hem och det var några stycken. Men man blir trött av att koncentrera sig på det viset en hel dag.

 En av helgens höjdpunkter var att se vår hovslagare Claude rida T4 på sin nya häst Fengur fra Staagerup som jag hade nöjet att se även på Nordiska mästerskapen.

Claude och Fengur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar