Sidor

tisdag, oktober 02, 2012

Dålig dag

Idag är ingen bra dag. Min häst är fortfarande halt. Veterinären var där idag och vaccinerade och kollade då även hur han sprang och han haltar tydligt på vänster fram, samma som han var varm och svullen på innan jag åkte. Det känns inte så kul. Bra är väl att han tyckte att hältutredning kunde vänta tills jag kommer hem och att det inte är något som måste behandlas på en gång utan Lifri kan gott vila ett tag. Bra är också att det verkar vara fram som är problemet. Även om det naturligtvis inte är bra att hästen haltar fram så är det bättre än att den haltar bak.
Det blev pappa som fick ta hand om veterinärbesöket och Lifri hade tydligen skött sig utmärkt. Det var skönt att höra, nu vet jag att Lifri låter sig tas om hand när jag är borta.

Ungefär samtidigt här borta i Schweiz så fick en av hästarna i stallet kolik. Hon var i våras riktigt sjuk så det känns inte alls bra. Koliken upptäcktes riktigt tidigt och det verkar som om det kommer gå bra med det men ändå...

Ridningen har i alla fall gått bra, eller hyfsat i alla fall. Red Ára på ridbanan och allt fungerade super förutom galoppen. Då spände nog både hon och jag oss och det blev mest bara pass. Jag blev irriterad eftersom jag vet att vi kan. Det hjälpte ju naturligtvis inte. Till slut gav jag mig och vi gav oss ut och galopperade ute istället, det gick ju naturligtvis hur bra som helst. Jag bör väl kanske säga att skänkelvikningar, framdelsvändningar, trav på volt och allt sådant där krångel som inte är Áras starkaste sida gickenormt bra.
Sveppur red jag ut på och vi har nu hittat varandra och var nog båda ganska nöjda över dagens pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar