Sidor

måndag, oktober 22, 2012

Skön dag

Idag har jag känt mig så lättad över att ha klarat provet att dagen har gått hur fort som helst. Jag har ridit Undrun, måste ju öva inför tävlingen på lördag, och jag har hållt lektion för Raya på Ára. Vi red ut tillsammans eftersom Ára är mycket lättare att rida ute än på ridbanan. Vi höll oss till enkla saker, skritta och trava, så får Raya lära känna Ára lite innan vi börjar med något svårare. Jag tycker att det gick bra, Ára gick fint och Raya red fint. Själv red jag Sveppur och det gick också bra.

Jag har även hunnit träna Katla lite. Idag longerade jag med sadel, till en början bockade hon men sedan så gick det bra.
Förutom detta så har jag och Andrina avmaskat samtliga 33 hästar, det tog väl ungefär en timme. När man väl fått in snitsen så går det riktigt lätt och vi tyckte faktiskt att det var roligt.

Den här veckan kommer jag rida Thorri och Fengur eftersom Sandro är borta. Vi kommer göra om lite hur vi lägger upp arbetet här och jag kommer få fler hästar att rida till några gånger i veckan. Thorri och Fengur är nog några av dem. Barla hinner inte rida alla hästarna själv och för en hel del rider jag nu bra nog för att hon med gott samvete kan säga till ägarna att hon tycker att jag borde göra det.

Imorgon blir en lång dag. Jag är själv i stallet och har tre lektioner inbokade på eftermiddagen/kvällen. Jag har dessutom tre hästar att rida plus att jag borde jobba med Katla och longera Elliot också. Vi får väl se vad som hinns med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar