Sidor

måndag, oktober 01, 2012

Träningsvärk?

Ja. Idag har jag sinnessjukt mycket träningsvärk. I benen, vaderna, knäna, axlarna, nacken och armarna. Nästan överallt alltså. Hoppning är ansträngande.
Trots detta har jag klarat att rida två hästar, Ára och Undrun. Ára red jag ut tillsammans med Andrina och Máni och hon var något spänd. Framåt och glad men slappnade inte riktigt av och blev lite passaktig i tölten. Undrun red jag ut själv och hon har fått en större säkerhet i tölten och kan tölta i ett högre tempo. Vi började dock i trav och jag försökte få henne att trava lugnt och länga ut steget. För att åstadkomma detta red jag lätt, lugnt och fint och lite långsammare än hon travade och det fungerade fint efter en stund. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar