Sidor

fredag, oktober 26, 2012

Laddar

Imorgon är det tävling, fast bara på skoj eller vad man nu säger. Om det inte snöar förstås för då kommer vi ingenstans med en bil utan vinterdäck och ett släp fullt med grejer plus fyra hästar. Undrun och jag har övat på att tölta över en träbräda (en av grenarna) och det var verkligen inte lätt. Jag vet inte hur jag hade tänkt för jag hade verkligen inte föreställt mig att det skulle vara några problem. Men vi tränade igår och nu går hon över i alla fall. Om det sedan blir taktren tölt så är det ett plus. Vi tävlar även i tregång, tölt, trav och galopp, och det tror jag går bra så länge jag inte behöver bromsa för då gapar hon och sätter huvudet på snedden. Det ser verkligen inte vackert ut.
Vi tävlar ju som ett lag så vi är fyra som åker och två till som rider tregång, en till på Finotölt och sedan är det handhästridning plus någon slags öltölt med hinderbana. Jag tar det inte på något större allvar men naturligtvis vill vi att det ska gå bra för vårt lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar