Sidor

lördag, oktober 13, 2012

Tränar inför provet

Idag har jag varit riktigt duktig och pluggat en hel del inför Brevet II. Jag har hunnit läsa om hovmekanik (om det nu heter så på svenska), beslagsmetoder och specialbeslag, betesvård och vad man ska tänka på när man bygger lösdriftsstall. Däremellan har jag ridit Thorri och Seifur plus att jag hade kvällspasset i stallet.

Först red jag Thorri och den här gången hade jag lite mer tid på mig att känna på honom. Vi provade lite olika tempon i tölt och jag tror nog att vi kan få till både långsamt tempo tölt och tempoväxlingar utan att det ser för jävligt ut. Galoppen fungerade bra men i traven smed han till och från.
Seifur och jag började på samma nivå som vi slutade på igår och slutade på en högre nivå idag. Jag red mer, drev mer och krävde mer energi och uppmärksamhet. Jag drog nytta av allt jag lärt mig av att rida Ára och ställde, böjde och växlade min viktfördelning. Seifur gick jättefint i långsamt tempo tölt och jag tappade honom inte i ökningarna. I traven red jag tempoväxlingar för att behålla energin och han gick jättefint. Galoppen var inte heller några problem.
Det lutar fortfarande mot Thorri då han helt enkelt är mycket lättare att rida och det bara är en vecka kvar. Dessutom känner jag att vi passar lite bättre ihop, rent personlighetsmässigt. Men jag behöver inte bestämma mig förrän imorgon eller på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar