Sidor

torsdag, oktober 18, 2012

Lite stressad

Just nu känner jag mig aningen stressad inför provet på söndag. Ridningen oroar jag mig inte för men teorin är en annan sak. Min hjärna är som teflon och inget fastnar känns det som.

Idag red jag lektion för Barla på Thorri och vi körde igenom vad vi behöver göra. Först hur jag bör värma upp honom på bästa sätt och sedan de olika momenten. Nu fick vi rejält med beröm för vår åtta, den var skitfin och Barla sa att sist hon såg en examination till b-instruktör så var det ingen av dem som red den övningen så bra som jag gjorde idag. Det bådar ju gott. Störst problem idag var framdelsvändningarna då Thorri gärna fortsätter hur många varv som helst och jag är dålig på att sätta stopp. Annars så fungerade allt bra och Barla sa att hon är säker på att jag klarar provet, om jag inte tappar huvudet helt förstås.
Annars så är det lite tävlingskänsla nu nästan då allt vi ska ha med har packats ihop och putsats, plus att det är kavaj och vita byxor som gäller på provet. Jag har kommit fram till att det nog börjar bli dags att skaffa egna tävlingskläder istället för att låna. Jag behöver dem ju stup i kvarten känns det som.
Vi åker imorgon och blir borta hela helgen, både vi och hästarna sover över på Hestarhof. Lite roligt ska det bli trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar