Sidor

lördag, oktober 27, 2012

Swissmót

Lång dag idag men så jävla kul! Vädret kunde visat sig från en bättre sida, förra veckan red jag i t-shirt och idag var det blötsnö hela dagen. Vi åkte från stallet strax innan sju och var framme på tävlingsplatsen vid åtta. Häststackarna har stått uppbundna vid transporten hela dagen, som tur var hade vi tagit med ordentligt med täcken.
Hela teamet har gjort bra ifrån sig idag och vi har alla kommit ihåg att det är för skojs skull vi gör det här.
Undrun var helt förskräckt, det är hennes första tävling och jag tror aldrig hon varit i ett ridhus förut, men gjorde trots det bra ifrån sig. I tregång (vi red tölt, trav och galopp) så fick vi en slutpoäng på 5.1, inte illa för första tävlingen. I Finotölten lyckades vi komma över träbrädan men hälften var trav och hälften tölt. Men jag är nöjd och mycket stolt över henne!
Det gick bra för de andra också, enda som strulade var Elías när Andrina väntade på att få komma in. Han stegrade sig så att båda jag och Andrina trodde att han skulle slå över, jag blev jätterädd för jag trodde att Andrina skulle hamna under. Men hon trillade av, landade på fötter, Elías slog inte över och hon var uppe lika snabbt igen. Efter det höll jag honom tills det var dags för henne att rida in. Ridningen gick bra och jag är stolt över att Andrina klarade det så bra.
Vi hade alla jätteroligt och tänker att nu har vi ett år på oss att träna och nästa år så vinner vi, vi vill ha den fina vandringspokalen i vårt fikarum!

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni har varit! Och vilken kul tävling det låter som! :-)

    SvaraRadera
  2. Det var jätteroligt! Kul med lite annorlunda grenar och kul att se annat än tävlingshästar. I finotölten fanns det flera hästar som gick jättefint i tölt, taktrent och i fin form men med noll aktion. Det spelar då ingen roll då domaren bara hör takten och då kan du komma långt med en sådan häst, bra tycker jag!

    SvaraRadera