Sidor

torsdag, oktober 11, 2012

Shopping

Idag var sista dagen på ridlägret och allt har gått bra. Jag fotade lite från uppvisningen men har glömt kameran i stallet. Så ni får se vad vi har pysslat med imorgon istället.

Efter jobbet åkte jag med Áras nya ägare (Tanja, Raya och Yara) till Felix Bühler för att köpa borstar mm. Vi inledde med en lång diskussion gällande färgen på grimman och det blev till sist en knallblå med tillhörande grimskaft. Sen så fick jag hjälpa till med att välja borstar, dvs tala om vad de behöver och vilka borstar jag tyckte var bra. Vi tittade även på en hopfällbar hovkrats och jag förklarade att det var bra att ha med sig en hovkrats på vintern när det är mycket snö och att det inte är något de behöver här men i Sverige behövs det. På något vis lyckades de smygköpa den till mig och jag fick den som tack för hjälpen. Jag blev jätteglad och vi hade roligt när vi shoppade. Nästa vecka är de bortresta så jag har Ára för mig själv men sen sätter vi igång med ridlektionerna.

Imorgon ska jag prova lite hästar, har fått fyra hästar som jag kan få ta till mitt prov. Så måste jag träna Sveppur lite, longera Katla och rida Ára.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar