Sidor

tisdag, oktober 23, 2012

Trött

Nu är jag rejält trött. Katla har jag inte hunnit med idag men Wendy borstade henne och promenerade lite med henne. Imorgon hoppas jag att jag kan rida lite på henne. Jag har däremot longerat Elliot. Han har börjat bli superhingstig och tramsig och måste få jobba lite. Barla håller på att förbereda sig för sitt ridlärarprov och har inte tid så nu är det mitt jobb.
Thorri red jag på morgonen, vi red ut och gasade på en hel del. Tyckte att vi behövde göra lite annat än traggla dressyr och arbetstempo nu. Roligt hade vi i alla fall. Mina andra två hästar tog jag med mig på lektion idag, det blev uteritt, annars hade jag inte hunnit med. Både Ára och Fengur fick jobba mycket i tölt, de behöver de båda två.

Annars så har jag börjat fundera på vad jag ska göra när jag kommer hem. Håller på att planera in lite teorilektioner men funderar även på en del annat. Det vore roligt att ha träningshäst men det är lite svårt utan eget stall, är ganska säker på att det är fullt i vårt. Det skulle också vara kul att ha någon häst att bara rida till någon/några dagar i veckan, ungefär som jag gör här. Särskilt om Lifri är fortsatt halt. Vi får väl se hur det blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar