Sidor

söndag, oktober 14, 2012

Korvstoppning

Idag har jag pluggat vidare. Jag har hunnit med näringsbehov, matsmältningsapparat, olika fodertyper och giftväxter. Jag har även hunnit med att läsa om flera sjukdomar plus halva FIPO. Nu är jag trött.

Jag har varit ledig idag så jag har bara fodrat hästarna i husstallet, se till våra hingstar på betet, arbetat Katla vid handen och ridit Fengur.
Katla ville jag jobba med eftersom jag inte hunnit med henne ordentligt förra veckan. Idag arbetade jag henne i repgrimma, volter och sidvärtes mestadels. Fokus på att mjuka upp och få henne riktigt lyhörd. Hon jobbade på bra och jag tror vi båda hade roligt.
Fengur ville jag rida en gång till eftersom jag nu måste välja vilken häst jag vill ha till provet. Fengur är häftig att rida tycker jag men ute helt själv var han lite seg och jag hade lite svårt att få upp honom i ett högre tempo i tölten. Galoppen fungerade inte heller super. Men han har stora, mjuka rörelser så det känns ganska lyxigt att få rida honom.
Jag har i alla fall bestämt mig för att det blir Thorri som får äran att göra provet med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar