Sidor

söndag, maj 20, 2012

Dag 2

Idag var andra dagen på kursen och nu är jag helt slut. Första passet red jag Undrun, framdelsvändning, skänkekvikning och så åttan förstås. Undrun blev väldigt förvirrad vid framdelsvändningen, hon hade svårt att komma ihåg vad som efterfrågades och det tog en stund innan hon förstod. Men annars gick det bra. I mitten av passet bytte vi hästar med varandra och jag fick rida Biancas Skálm. Det var spännande och minsann inte så lätt! Det var väldigt svårt att få henne att hålla fokus på mig och lyssna men det gick ok ändå.

Andra passet red vi förberedande övningar för hoppning, dvs cavaletti, och jag red Máni. Idag gick det riktigt bra att rida honom, jag kom ihåg hur man gjorde och drabbades inte av panik trots att han skuttade över en ensam cavaletti-stång flera gånger. Jag börjar få lite kläm på det här med fältsits nu, tror jag  i alla fall. Tror jag kommer ha träningsvärk i benen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar