Sidor

tisdag, maj 08, 2012

Nya konster

Idag gick jag bara och hämtade min lilla häst, klämde på grimman och gick. Nu börjar han bli lite normal.
Men jag hade tänkt att jag kanske kunde rida en liten sväng med min syster men det hade inte Lifri tänkt sig alls. Idag var han hispig och lite knäpp helt enkelt. Han  hetsar upp sig så att han inte går att kommunicera med längre så det är ingen idé att hålla på. Bara backa och försöka få honom att sansa sig. Han visade mig andra konster han kan istället. Han följde efter mig som en liten hund lös på ridbanan, i serpentiner och allt. Tills han fick smak på gräset i kanten vill säga, då ville han bara äta. Jag blev väldigt överraskad över att han gick efter mig så där, men glad förstås.
Efter vi var färdiga och jag hade släppt ut honom i hagen igen så stod jag länge och klappade på honom. Jag tycker att det är underbart att han numera står kvar och gosar med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar