Sidor

torsdag, maj 03, 2012

Woho!

Idag så kunde jag fånga min lilla häst alldeles själv, fort gick det också. Han gick undan lite först, lät mig komma fram, ångrade sig och gick bestämde sig sedan för att det var okej och jag fick komma fram och ta på grimman. Jag är så nöjd!
Borstade naturligtvis som vanligt och sen blev det träns och sadel på och lite longering. Jag hade tänkt mig att sitta upp men han blev så spänd när sadeln kom på att jag valde att vänta. Jag vill att han ska vara avslappnad och acceptera allt jag gör innan jag går vidare. Jag har ridit honom men det var ett tag sedan nu och han är ju lite speciell så jag väntar hellre tills det känns bra för oss båda. Vitsen är inte att jag kommer upp och kan rida, det hade jag klarat idag, utan vitsen är att Lifri accepterar det. Men det känns som om det går riktigt bra just nu i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Härlig känsla när han är med på noterna. Ja du vet ju att du kan rida honom, det har du ju gjort flera gånger - så det hinner du ju när han är med. Hejda Ylva!!

    SvaraRadera
  2. Precis så tänker jag, jag vet att jag kan så jag har inte bråttom. Men visst är han härlig när han visar den sidan?

    SvaraRadera