Sidor

måndag, maj 14, 2012

Passträning

Idag var det passträning för mig och Ára, Barla var med på Snarpur för att instruera och sporra oss. Första läggningen gick bra, det blev pass men ingen vidare hastighet. Vid andra läggningen var Ára mer på hugget och jag får erkänna att jag hann knappt påbörja läggningen innan hon självmant lagt sig i pass. Så då var det bara att försöka få upp lite hastighet och det var inga problem. Ett tag kändes det som om hon höll på att slå upp i galopp men jag lyckades hålla henne. Barla var nöjd med oss och sa att den passen duger för femgång och även för stilpass. Ára var också mycket nöjd, hon gillar verkligen att få gå i pass. Vi tyckte båda att det var roligt helt enkelt. Vi ska fortsätta att träna pass tillsammans med Barla och när jag rider själv ska jag försöka rida lite "vilt" för att tagga upp oss.
Nu i helgen blev Ára äntligen ordentligt rakad så nu är hon rosa men ser i alla fall anständig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar