Sidor

lördag, maj 12, 2012

Kursen idag

Idag var det kurs, förberedning inför Brevet-provet imorgon. Det gick väl inte direkt jättebra men jag slipper rida Máni på provet i alla fall. Det gick helt enkelt uselt redan innan det var dags för hoppning, värst var det när jag försökte sitta ner i traven, det var helt omöjligt och jag höll på att drabbas av panik för att jag helt enkelt inte kan. Ja jag har lite ångest inför provet men nu känns det bättre. Som tur var gick det inget vidare för Nora som red Hamingja så vi bytte mitt i lektionen. Helt plötsligt gick det som smort för oss båda. Så två glada och lättade flickor bytte hästar dagen innan provet. Máni hoppade så snällt och fint med Nora och Hamingja tog mig över hindret utan problem trots att jag kände mig som om jag skulle dö. Jag litar på henne och är inte orolig egentligen, det satt bara kvar efter att jag ridit Máni. Någon hoppryttare är jag verkligen inte men efter det här så måste jag nog börja ta fler lektioner så det blir någon ordning på torpet.
Just nu är jag mest orolig inför den muntliga delen imorgon, hur det ska gå med tyskan och så. Resten ska jag nog kunna fixa tror jag. Jag måste berätta att jag fick låna Lias lyckosnöre som hon alltid har fäst på byxorna när hon tävlar så att jag ska få tur imorgon. Så himla gulligt.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ni fick byta hästar, och jättegulligt att du fick låna lyckosnöret! :-)
    Önskar dig självklart lycka till med provet!!

    SvaraRadera