Sidor

söndag, maj 27, 2012

Ledig

Idag är jag helt ledig för en gångs skull. Det känns skönt men lite konstigt. Ára får vila, det har  hon gjort sig förtjänt av. Om jag vill får jag rida Elías och det vore ju kul men jag har inte bestämt mig än, det är skönt att ha en dag att göra inget på. Faktiskt.

Jag har funderat en hel del på vad jag ska göra i höst, om jag ska komma tillbaka hit och ta b-instruktörsutbildningen här eller hur det blir. Det vore, för mig, väldigt bra att ta den och härifrån skulle det fungera som jag vill. Dvs att jag åker hem, är hemma augusti och september, kommer tillbaka hit till oktober och är här till början av december och sen hem igen i två månader. Våren är ännu inte planerad så jag vet inte hur det skulle bli då. Det finns en annan del som måste fungera för att detta ska bli verklighet och det är att jag måste ha ett jobb hemma som passar med detta. Detta tror jag är lite svårare att få till, tyvärr. Det här är en så bra chans för mig, jag får den träning jag behöver, låna de hästar jag behöver samt att det inte kommer kosta mig särskilt mycket. Så jag skulle önska att det kunde fungera.
Ett annat alternativ är ju naturligtvis att helt enkelt vara kvar här, inte åka hem i perioder, och då behöver jag ju inget jobb hemma. Men jag vill helt enkelt inte, jag tror inte att jag skulle klara att vara här så länge faktiskt. Missförstå mig inte, jobbet är toppen, alla är snälla, jag lär mig hur mycket som helst och har överlag roligt. Jag tycker bara  inte om landet. Jag har börjat vänja mig men det är helt enkelt inte för mig och jag tror inte jag skulle stå ut här så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar