Sidor

onsdag, maj 02, 2012

Longering igen

Idag var pappa med till stallet och han fick hjälpa mig att försöka fösa Lifri in i ett hörn så jag kunde fånga honom. Men Lifri bestämde sig för att det var okej att jag kom fram och satte på grimman innan vi kommit särskilt långt. Det går verkligen framåt nu.
Det blev borstning och gos och sedan lite arbete på volten. Jag hade repgrimma och träns på och började med att koppla tyglarna i repgrimman, genom bettringarna och sedan övade jag på få honom att böja halsen när jag tog i tygeln. Han kom ihåg övningen och reagerade fint. Jag longerade även en stund och han rörde sig mycket bättre idag, det var ren trav nästan hela tiden och ingen pass alls faktiskt. Han var lugn och fin hela tiden. Jag är så glad och stolt över min lilla häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar