Sidor

tisdag, maj 29, 2012

Hjälp i stallet

Idag har jag haft hjälp i stallet av Andrina som kommer göra sin lärlingsutbildning här i höst. Hon är här resten av vecka och jag får säga att det är väldigt skönt att inte behöva göra allt själv. Vi har idag ridit tillsammans.
Ára var så där idag men jag tror egentligen att det var jag som var så där och inte riktigt tillräckligt fokuserad. Men hon gick fint och Andrina tycker att det är stor skillnad på henne om man jämför med för en månad sen. Hon tyckte även att hon ser riktigt bra ut nu. Finns det något som gör en så glad som att få komplimanger för en häst som man tränar själv?

Jag red även Faxi och Skúmur idag, riktigt trevligt.

Eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag inte arbetar så har jag lovat att hjälpa till med nybörjarkursen som Lia och Wendy håller i helgen. Så på lördag ska jag hjälpa Wendy med att hålla kolla på nio nybörjare som alla ska göra något sorts arbete vid handen samtidigt på en ganska liten yta. Helt galet faktiskt. På söndag ska jag och Ára hålla en gångartsdemonstration, vi ska visa hur det ska se ut, alla islandshästens fem gångarter. Kanske med färglada band på benen så att det blir lätt att se hur de rör sig. Jag tror att vi får lite sällskap och sparrhjälp av Lia och Elías. Det kan ju vara bra för passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar