Sidor

torsdag, maj 24, 2012

Torsdag

Igår longerade jag Ára och hon gick jättefint. Nu börjar hon sträcka ut halsen även i traven och försiktigt söka sig framåt nedåt. Helt fantastiskt. Många av er tar kanske detta för givet men Ára travar med halsen i en kort och stel form, den ser helt okej ut men är inte direkt harmonisk. Men framåt går det även här alltså. Jag lät henne hoppa lite också, tänker att det är bra för ryggverksamheten.
Idag red vi ut och körde igenom lite inför tävlingen, hon känns fin och jag är spänd på att se hur hon kommer vara på lördag. Full av energi, eller? Barla är också spänd på hur hon kommer att gå och hur passen kommer vara, vi har ju inte direkt tränat den så länge. Sen så har Barla inte sett Ára gå som hon gör nu sen hon var fem. Nu är hon tretton så det var ett tag sedan. Så vem vet.
Det kommer bli svårt att skiljas från Ára när det väl blir dags, jag får hjärtknip bara jag tänker på det.

Har nog glömt att skriva att jag red Elías för någon dag sedan. Han har varit sjuk ett tag, feber och ingen matlust men nu är han bra och har nog varit riden en vecka ungefär. Det märktes att han stått ett tag. Han var så lång och lite passtaktig. Det var bättre mot slutet men inte riktigt hans vanliga standard.

Annars så har jag hållt en lektion idag, vi red ut och min kära elev vågade trava ute för första gången. Jag är stolt över henne. Hon lyckades också sitta mer avslappnat än vad hon gör på ridbanan så det var en bra idé att ge oss ut. Men nästa vecka blir det nog tillbaka till ridbanan, jag tänkte att hon skulle få öva på ridvägarna så kan jag öva på min "hästtyska" samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar