Sidor

måndag, maj 28, 2012

Pingst

Idag longerade jag Ára, ville se om hon fortsätter att söka sig framåt, nedåt och länga halsen i traven. Det gjorde hon jättefint i vänster varv och jag kan se antydningar till det även i höger. Helt fantastiskt. Jag hade tänkt låta henne hoppa men jag tyckte att hon var så duktig att jag lät henne trava över lite bommar istället. Imorgon blir det ridning igen.

Jag red inte Elías igår men jag tog igen det idag. Han var jättefin och jag kunde öka och minska tempot både i trav och tölt utan att han tappade takten. Han är skitkul att rida faktiskt.
Jag red även Undrun och hon är bättre nu, tillbaka till sitt vanliga jag dvs mycket drag i henne. Hon har även blivit bättre i munnen och går inte emot bettet längre, det känns skönt.

Jag longerade också Dimmblá och hon travar riktigt fint nu.

Jag fick förresten en fin tävlingskavaj idag. En av Barlas vänner har slutat med hästar och vi har fått alla hennes grejer. Barla trodde att kavajen skulle passa mig och det gjorde den så nu är den min! Jättefin faktiskt. Nu är det bara de vita ridbyxorna och stövlarna som saknas så har jag hela kitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar