Sidor

torsdag, maj 10, 2012

Rivstart

Jag rivstartade den här jobb-perioden med att rida tre hästar idag, jag som knappt ridit alls när jag var hemma. Först red jag Ára (såklart!) och hon kändes fin som vanligt. Jag har däremot börjat få second-thoughts gällande tävlingen. Den är ju snart ju! Vad sjutton tänkte jag? Femgång? Helt ärligt? Tur att det är för sent att ångra sig.
Sen red jag Hamingja, hon har varit lite tjafsig i höger varv och hon måste vara på topp för en av ridskole-eleverna ska ha henne på Brevet-provet i helgen. Så det blev lite snabb tillridning och det gick bra.
Själv ska jag rida Máni på provet så jag har ridit honom idag. Jag känner mig lite osäker på hoppningen så jag ska prova det med honom imorgon.

Annars så har det varit olidligt hett här så jag är död nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar