Sidor

fredag, maj 01, 2009

Àrbót

Ja det gick ju bra igår. Jag hade nog inte riktigt förstått ur mycket folk det faktiskt är här.
Jag bor på en gård som heter Árbót och här bor Sneafridur och Hákon, plus att de har ett ungdomshem här. Så det är fem ungdomar och massa personal också. Jag kommer jobba här och på Gunnar Òlis gård Sandur som ligger en bit bort.

Hästarna har jag bara sett som snabbast än då jag bara skulle ta det lugnt igår. Men jag har hunnit vara i Húsavik och handla lite. Har köpt ett kort till mobilen men kan inte få det att fungera. Får se om jag lyckas klura ut hur jag ska göra.

Här är mycket berg och de är täckta av snö men det är inte särskilt kallt. Får se om jag får användning för min vinterjacka.

Ja idag ska hästarna skos i vart fall, får se om det blir lite ridning sen.

3 kommentarer:

  1. Ska filma henne åt dig!
    Hon kommer ju hem imorrn...

    Hon rollar upp i galopp från stillastående om man kommer åt henne för mycket med skänklarna... Skithäftigt!

    Å travar på 8-or!

    Madame koma blev fullblod...

    SvaraRadera
  2. Åh, det ska bli spännande att se!

    SvaraRadera
  3. Hittade din blogg hos en annan bloggvän. Vad roligt ditt äventyr tycks vara. Gick själv igenom detta äventyr för många år sedan. Blev själv kvar på Island i några år sen....

    SvaraRadera