Sidor

måndag, maj 18, 2009

Ett livstecken!

Nu sitter jag pa biblioteket i Husavik och anvænder internet lite.

Det ær mycket bættre pa Saltvik. Visst nu ær det inte sa mycket att göra men jag far faktiskt veta vad som forvantas av mig och hæstarna ær tama! Jag far laga min egen mat men det ær faktiskt bættre tycker jag, da far man riktig mat!

Det finns ett ridhus och folk longerar, tömkör och haller pa, kænns lite mer som man ær van vid. Plus att de flesta pratar engelska sa man kan första.

Sa vad gör jag om dagarna da? Jag longerar Bjarnis tævlingshæst sa att han ska komma i form lite, Bjarni har daligt med tid. Sen rider jag igang en hæst han har köpt till turerna som ær enormt fet och lite seg. Och sa har jag lilla Gia, hon ær max 1.30 tror jag, som ær riden i 2 manader som jag ska træna. Henne har jag mest longerat da hon fick skor idag men jag har ridit lite ocksa. Hon ær vældigt lugn och fin med fina gangarter. Sen har jag Threysir som jag kan rida lite om jag bara vill ut lite.
Och sa rider jag turer med turister men nu ær det inte mycket sant direkt, sæsongen har inte startat æn.

Bjarni har lovat att om jag sköter mig sa ska jag fa följa med pa en langtur i sommar!

Ja det var en kort rapport men nu vet ni att jag lever i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Det låter såå mycket bättre på Saltvik! Ringer dig nån dag när du minst anar det ;)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det känns bättre! Det låter ju jättebra :)

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du har det ganska bra! Katta

    SvaraRadera