Sidor

fredag, maj 22, 2009

Ston!

Idag var Gia helt hemsk. Hon har börjat bitas på riktigt. Jag som var så nöjd med att hon slutat nafsa. Hon bet mig i handen och armen och försökte bita mig massa gånger. Hon var väldigt missnöjd med bettet idag också. Samma bett jag haft hela tiden och hon har verkat så nöjd med det. Kanske brunstar hon, hon var sig inte lik i alla fall. Så jag red faktiskt inte alls. Jag hade tänkt rida ut men hon var så svår att ha att göra med att jag beslöt mig för att skippa det.

Jag har träffat hästen jag ska vänja vid grimma, att ledas och pysslas med idag också. Svartur heter han men han var inte särskilt svart, bleksvart kanske det brukar kallas nu för tiden. Han verkar jättetrevlig, lugn och nyfiken. Ja om man då bortser ifrån när de skulle in på kvällen, då var det lite show. Men jag tycker de var lite hårdhänta mot honom. En grabbade tag i huvudet och höll i och drog för att få in honom i rätt box vilket han naturligtvis inte gillade. Så han reste sig och drog gubben med sig. Två gånger, sen gav han upp (inte hästen alltså) och frågade mig om Svartur var mitt jobb med ett snett leende. Ja sa jag och vallade försiktigt in honom i boxen. Inga problem.

Jag provade att rida Vafi idag och han var väldigt trevlig. Mjuk och snäll och trygg. En sån häst man kan sätta vem som helst på i princip. Men inte helt lätt att få att tölta så det kanske han inte gör med nybörjare.

Heimir har börjat vara lite lugnare när jag longerar och nu kan jag faktiskt få honom att skritta och han har börjat ”dammsuga” marken när han skrittar. Dock ville han inte gå i höger varv idag.

Ja så har Bjarni pratat med mig idag för att se hur jag trivs här och om jag vill vara kvar. De är tydligen nöjda med mig men jag tror att han oroar sig för att jag inte ska trivas här, tror han tycker att jag är tyst. Och ja det är jag nog men inte mer än hemma! Fast jag hörde på radio att det är en fördel att vara vad folk kallar blyg, det betyder att man iakttar mycket och då lär man sig mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar