Sidor

söndag, maj 10, 2009

Nu händer det grejer!

Ja det blev ingen öl, ingen vid sina sinnens fulla bruk hade kört en kvart i det där vädret bara för att ta en öl. Och ridlektionen på Saltvik var inställd. Jag kommer däremot åka till Saltvik imorgon för att titta på stället. Jag är ju inte helt nöjd här och om jag vill kan jag få jobb på Saltvik istället. Ja vi får se vad jag tycker om stället.

Jag pratade med Gunnar Oli idag och sa att jag inte tyckte det fungerar något bra men han vill gärna att jag stannar naturligtvis. I vilket fall som helst så resulterade det i att mina fyra vildhästar kördes hit till Arbot eftersom jag kan jobba med dem i fållan här. Något som fungerar som longerlina letades också fram. Plus att det gjordes en liten plan och jag äntligen fick veta vilka hästar det är jag ska träna. Det är vildhästarna; Sindri, Herkules, Spotti och Ynja (ja hon heter tydligen inte Enya men det låter så när det uttalas). Sen är det Snaekollur, Gullfaxi, Sokka och Snilld. Snilld har inga skor och är ganska skygg av sig. Sokka har jag inte provat då de sagt att jag inte kan ta ut henne utan sällskap. Alla dessa hästar är lite yngre och inte tränade så mycket. Sen är det bra om jag rider Willimey och Thokkadis ibland också.

Så idag har jag borstat och longerat mina fyra vildhästar. Helt överraskande var det lättast att longera Ynja, hade trott att hon skulle fara som en boll i andra änden av linan men icke. Spotti visade sig ha en väldigt flott trav.

Vädret är förresten bättre nu och snön börjar smälta undan. Och två lamm har fötts! Sååå söta! Ska fota dem imorgon så ni får se.

Planen imorgon är att släppa ut vildhästarna i fållan medan jag mockar så de får busa lite, sen ta in dem och jobba dem en och en. Ynja kommer jag nog longera igen. Kanske ska jag prova att rida Spotti lite. De andra två vet jag inte riktigt än, vi får se.

2 kommentarer:

  1. Hrmpf! Att det alltid skall vara tvunget med att sätta krav och "hot" för att det skall till stånd med saker och ting.. Jaja.. I alla fall någonting alltid.. Vi får nu se hur det utvecklar sig.. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som det blivit en viss förbättring nu iaf! Skönt att du har ett alternativ i Saltvik om du skulle ledsna helt på stället du är på nu...

    SvaraRadera