Sidor

onsdag, maj 20, 2009

Lite mer att jobba med

Ja nu sitter jag pa biblioteket igen och surfar lite. Jag har kört bil hit alldeles sjælv, en jeep.

Idag har vi tagit hem fler hæstar sa nu har jag lite mer att jobba med. En skimmel som heter Snær och troligen kommer bli værsta tævlingshæsten och en fux som heter Skarpur. Bada ær inridna. Sen ska vi ta hem en unghæst som knappt ær van vid grimma som jag ska fa jobba med ocksa. Det kænns kul men æn har mina nya hæstar inga skor.
Hæstarna var inte sa langt bort, bara pa andra sidan vægen och vi drev hem dem med bil, det var hæftigt faktiskt. Sen drev vi tillbaka de vi inte behövde nu plus nagra som varit inne och jobbat hela vintern.

Gia och jag har varit ute pa en liten tur idag och det gick jættebra, hon ær lugn och snæll men lyssnar naturligtvis lite sæmre ute æn vad hon gör inne. Hon nafsar inte lika mycket længre som hon gjorde i början.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande det verkar "där borta" - jättekul att läsa din blogg!

    SvaraRadera
  2. Visst är det häftigt med vissa av dessa aktiviteter :) Ett helt äventyr.... Hmm.. Jag undrar hur mycket du saknar "å, ä och ö" ;) Här kommer dock ett litettips till dig om du vill ha fram just de tecknen.. (Skriv ner oppå en liten lapp eller så..

    Först trycker du ner vänster "Alt"-knappen och sedan skriver du in siffer-kombinationen med det numeriska tangentbordet..

    För att få: Skriv in :

    å : 0229
    ä : 0228
    ö : 0246

    Å: 0197
    Ä: 0196
    Ö: 0214

    Sov gott!! *PoK*

    SvaraRadera