Sidor

lördag, maj 23, 2009

Städdag

Idag är havet blygrått och nu regnar det lite också. Det har också blåst en hel del. Men jag har hållit mig i ridhuset hela dagen så det har inte gått någon nöd på mig. Och sen snöstormen i början av min vistelse här på Island har jag inte blivit imponerad av vädret. Det är bara lite tråkigt.

Jag har pratat med Bjarni idag igen och jag har nu förstått att när jag inte har något att göra så förväntas jag bara hänga i stallet och se om det händer något. Så att jag är tillgänglig och kan hjälpa till. Lite trist eftersom jag har gjort just detta flera eftermiddagar och kvällar och oftast är det inte mycket som pågår. Men men, vad ska man göra?

Idag red jag Skarpur för första gången, bara inne i ridhuset eftersom han inte har några skor. Han kändes jättefin faktiskt. Mjuk och fin i munnen, lyssnar bra. Och han är stor och har ett gigantiskt steg! Han viftade inte med huvudet och det var ju det Bjarni sa att jag skulle träna bort. A job well done! Ska rida lite mer och få honom att tölta lite och se hur det går då.

Jag red också Snær och det kändes mindre bra. Inga problem men han är trög, reagerar långsamt på hjälperna och är lite motvillig.

Gia fick en vilodag eftersom det var full rulle i stallet och alla städade för fullt. Nästa lördag är det 80-års fest för Bjarnis pappa i stallet så då måste det vara fint. Och det såg ut som om de inte städat på år så det var en del att göra och nu ser det väl hyfsat ut i alla fall.

Nu på kvällen har jag suttit och pratat med Mieke om hästar och hon har visat bilder på sina unghästar. Riktigt trevligt med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar