Sidor

tisdag, maj 19, 2009

Jag har fått dricks!

Idag har jag ridit en två timmars tur med tre amerikanska damer. De var trevliga och allt gick bra men de var nybörjare alla tre och vågade inte rida så fort så det blev den korta versionen av turen. Och jag fick dricks! Amerikanare säger jag bara.

Annars så har jag longerat den tjocka hästen och han rör sig verkligen inte ok. Så på eftermiddagen fick Mieke (hon är veterinär) titta på honom. Hon sa att han verkligen har ont i framhovarna och att skorna måste av. Så förhoppningsvis tar Bjarni av skorna imorgon så får vi se. Hans hovar är verkligen verkade på ett underligt sätt och Mieke tror att han kanske haft (eller har) fång. Så imorgon blir det bara skritt för honom, om skorna är av vill säga.

Gia och jag red ut en pyttetur och det gick bra, naturligtvis lyssnar hon inte alls lika bra ute som hon gör i ridhuset men vad kan man vänta sig. Hon går framåt fint nu i alla fall. Och hon både töltar och travar rent utan några som helst problem redan nu så hon blir nog en väldigt bra häst (om än liten). Hon har tydligen väldigt bra stamtavla, förstaklass föräldrar och tre systrar i förstaklass.

Gia

Sen tömkörde jag Heimir och det verkade han inte riktigt van vid. Det gjorde honom stressad så det var inte så lätt. Han verkade inte bekväm med att ha mig bakom utan det funkade bättre om jag gick lite på sidan. Plus att jag tycker tömmarna var lite väl korta, men så har ju jag ”storhäst”- varianten hemma. Men jag kunde få honom att gå i skänkelvikning med hjälp av kroppsspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar