Sidor

torsdag, maj 21, 2009

Torsdag

Idag har jag jobbat på som vanligt, började med att longera Heimir.

Sen red jag Gia i ridhuset och vi har fått kläm på det där med att svänga och rida volter, åt båda hållen, nu. Stanna gör hon jättefint om man bara slutar följa med i hennes rörelser, eller så funkar det inomhus, ute är det en annan femma. Vi har inga problem med att gå framåt längre. Så både travar och töltar hon rent utan problem.

Bjarni sa att Skarpur har problem med att acceptera bettet och slänger med huvudet och har sig så jag provade från marken idag för att se hur stort problemet var. Med vanligt träns och bara tyglar och det var inga problem. Vi jobbade i 20 minuter och han kastade inte med huvudet en enda gång. Möjligtvis rullar han in halsen för mycket men det är något helt annat. Imorgon ska jag prova att rida så vi får se hur det är.


Skarpur påminner mig hela tiden om Skardi och nu har jag listat ut varför. Han har en kort, våfflad lugg, precis som Skardi och så är färgen lik också.

Skarpur

Snaer longerade jag lite och han var väldigt, väldigt trög så jag förväntar mig inte att han kommer vara direkt jätteframåt att rida. Men det ska jag ta reda på imorgon.

Så borstade jag den bruna tjockisen också. Jag tycker synd om honom, han har ont och ser ut som om han vet med sig att han är ful. Han behöver lite omtanke.

Ja så glömde jag att de ska ha någon tävling här snart och Bjarni sa att han måste hitta en tävlingshäst till mig så jag kan vara med! Hjälp!

1 kommentar:

  1. Hihi... Så går det när man är för duktig ;)

    SvaraRadera