Sidor

tisdag, maj 12, 2009

Sista dagen på Arbot

Idag var min sista dag och det var blåsigt som vanligt.
Mina vildhästar lever ju uteliv numera så jag fick fånga dem idag. Började med Sindri och gick bara och hämtade honom i hagen, inga problem. Borsta, fixa och longera lite. Spotti gjorde jag likadant med och idag stegrade han sig inte en enda gång, igår stegrade han sig och bar sig åt redan innan vi kommit ut ur stallet. Då var jag orolig att han skulle slå huvudet i taket för då skulle det väl bli kalabalik på riktigt. Så jag kan inte kalla dem för vildhästar längre, nu är de tama!
Ynja brydde jag mig inte om för jag vet att jag inte kan fånga henne och hon har en obehaglig vana att vända rumpan till så fort hon känner sig det minsta hotad. Herkules lät sig inte fångas.

Sen mockade jag rent i stallet, kan ju lämna ett skitigt stall efter mig. I stallet är det trägolv och de använder inget strö så det är bara att ta en skyffel och skyffla ut skiten genom fönstret. En skyffel i taget, gå bort till fönstret, ställa sig så att det inte blåser upp i ansiktet på en och slänga ut det. Det tar sin lilla tid.

Sen på eftermiddagen tog jag in alla hästarna i fållan och borstade dem lite. Jag fick till och med borsta Úlfur lite! Först fram för att bli borstad var Willimey, hon gillar mig. Sen stod lilla Snilld och väntade. Sindri verkar också ha blivit fäst vid mig för han ville bli gullad med hela tiden. Han blir ganska elak mot de andra hästarna om de försöker tränga sig emellan. Jag har tyckt lite synd om honom för han ser så naggad ut men han får nog skylla sig själv för han är en bråkstake! Jag kommer nog sakna Sindri.

Ja och hunden här, Tiri, har äntligen börjat gilla mig så han har varit med och terroriserat hästarna hela dagen. Helt omöjlig är han.

Det känns nästan trist att lämna hästarn nu när de börjar bli tama men jag tror jag får det bättre på Saltvik. Däremot finns det ingen internetuppkoppling där och jag vet inte hur fort jag kan fixa en. Så det kan dröja lite innan jag bloggar igen.

4 kommentarer:

  1. Du... du kan sms blogga oxå ;) *hintar*
    Du får ju inte sluta blogga nu ju, det är ju så roligt o läsa om hur du har det!

    SvaraRadera
  2. Håller med Madde, jättekul med din blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Hur faan sms-bloggar jag? Fattar inget.

    SvaraRadera
  4. skicka ett sms/mms/mail, från mobilen till go@blogger.com (tror jag det var, du kan läsa på första sidan när du loggat in på blogspot) Lisa är en fena på o mobilblogga ;)

    SvaraRadera