Sidor

onsdag, maj 06, 2009

Vinter igen

Så här härligt är vädret idag! Man kan ju inte ens se bergen. Det är kallt och har snöat lite, det kommer inte bli bättre förrän på söndag.

Idag har jag ridit Willimey, jag har verkligen börjat att gilla henne. Jag vaggade först in henne i en falsk säkerhet (borstade och gullade) och sen var det ingen som helst konst att sätta på tränset. Idag töltade hon inte särskilt mycket men jag provade galoppen i alla fall.
Sen red jag Disa, hon verkade något stressad idag och ville inte riktigt stå still när jag skulle upp. Men det gick det med.

Sen var jag ner till mina vildhästar. Promenerade med Herkules i träns och han var ju ganska laddad och uppspelt. Ta en fyra-åring och ställ i en box några dagar, ta sen ut honom i blåsigt väder, så har jag haft det.
Pysslade en hel del med Sindri och red sen en snutt. Han stod snällt stilla när jag satt upp till skillnad från sist. Men han var också ganska vild idag så det blev inte någon lång tur. Däremot så uppvisade han tölt i ett bra tempo en bit, helt spontant. Gunnar Óli har ju sagt att han inte töltar men jag skulle vilja påstå att Sindri inte har några tölt-problem.
Sen fick jag vänta en bra stund på att någon skulle komma och hämta upp mig, de är inte så bra på att passa tider här.

Jag börjar bli lite less nu och ska fråga om vi inte kan bygga en liten inhägnad i helgen så att jag kan börja jobba med mina vildhästar på riktigt. Känns som om jag bara väntar på att komma igång just nu. Och förutom mina vildhästar så vet jag inte vilka det är som de vill att jag ska träna utan tar bara de hästarna jag får med mig ut.

1 kommentar:

  1. Vad spännande det är att följa din blogg! Appropå bilredigering, jag brukar använda www.picnik.com det är enkelt och man kan göra lite roliga saker med bilderna. :)

    SvaraRadera